reklama

Poistiť, či nepoistiť?

Táto otázka ma napadla už dávnejšie, pravdepodobne po záplavách na východe Slovenska, no včera som si na to opätovne spomenul, keď som si prečítal takúto vetu: Nepoisteným obyvateľom Novák preplatí zasklievanie zo svojho rozpočtu mesto.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (33)

Nuž v prvom rade musím vyjadriť úprimnú sústrasť pozostalým po obätiach včerajších výbuchov vo Vojenskom opravárenskom podniku v Novákoch. Vráťme sa ale späť k téme.

Poistím si svoj dom, platím za to peniaze, a keď nastane katastrofa a dom mi odplaví, vybuchne, vyhorí alebo odfúkne, prípadne zmizne iným spôsobom, poisťovňa mi škody preplatí. Výsledný stav teda bude, že za škody som si zaplatil vo forme poistného.

Druhá možnosť je, že si dom nepoistím, a keď nastane katastrofa a dom stratím, zachráni ma štát alebo mesto, ktoré mi škody preplatí. Samozrejme len ak následky tejto katastrofy a ich odstraňovanie bude možné využiť v prospech vlastnej politickej propagandy zástupcov štátu alebo mesta. Čiže na odstránení škôd sa podielajú všetci daňoví poplatníci, teda aj tí, ktorí si zároveň platia poistku. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Je to spravodlivé? Oplatí sa vôbec poistiť sa? Nech to znie akokoľvek neľudsky, som proti tomu, aby štát či mesto preplácali náklady na odstránenie akýchkoľvek škôd len tým, ktorí nie sú poistení. Keď už, tak všekým, aj poisteným, ktorým sa tak vráti časť nákladov za platenie poistného.

František Debnár

František Debnár

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som muž, študent, zamestnanec, priateľ, syn, brat a srandista v prvom rade:D Zoznam autorových rubrík:  Moje názoryVýroky

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu