reklama

Prečo by štát nemal odškodniť klientov nebankových subjekov

Viem, že poniektorí, ba možno viecerí, so mnou nebudú v tomto súhlasiť, najmä tí, ktorí prišli pred piatimi rokmi o svoje peniaze. Budú samozrejme, že sa mi ľahko píše, keďže ja som o žiadne peniaze neprišiel.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)

Prečo som ale ja o peniaze neprišiel? Nuž z jednoduchého dôvodu. Bál som sa ich investovať do subjektu akými boli B.M.G. Invest alebo Horizont Slovakia. Pamätám si, ako vtedajšia ministerka financií Brigita Schmognerová v televízii vyzývala ľudí, aby do týchto nebankových subektov peniaze nedávali, pretože štát im nič negarantuje. No ľudia hlúpi, nechali sa nalákať vidinou rýchleho zisku a napriek tomu investovali.

Môj otec zarobil slušný obnos penazí na misiách v zahraničí. Chcel svoje, alebo lepšie povedané naše, peniaze investovať. A tak sa vybral do jednej z pobočiek. Keďže však šesťciferná suma je pre obyčajného človeka priveľa, pýtal sa. Na všetky svoje otázky okolo použitia našich penazí, ako sa s nimi bude narábať a aké sú záruky, však dostal len neurčité odpovede. V podstate ho mladý muž za stolíkom, zakaždým odkázal na leták, s krásnymi grafmi. No tie grafy boli skutočne krásne, provokatívne, no môj otec napriek všetkému našťastie odolal a povedal si: "Tak toto teda nie, nestrávil som 5 rokov v zahraničí bez ženy a bez detí, aby som zarobené peniaze zveril človeku, ktorý mi ani nevie vysvetliť, čo sa s nimi bude diať."

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dnes môžem povedať, že urobil dobre, najlepšie ako mohol. Ja som to vtedy ešte dobre nechápal, nemal som ešte ani 18 a popravde povedané vtedy som bol sklamaný.

V roku 2000 som prekročil hranicu dospelosti, a dostal som nejaké peniaze z poistiky. Nuž bolo to síce len 20 tisíc, ale pre mňa chlapca z malého mesta to bola slušná suma. Veľmi vážne som rozmýšlal nad tým, že ich pôjdem odovzdať do BMG, no bál som sa. Nakoniec skončili v podielovom eurofonde, kde sa síce nezúročujú 32 percentami, ale som o ne doteraz ešte neprišiel.

A tak sa pýtam: Aký je rozdiel medzi mnou a klientmi nebankových subjektov? Nemohli aj oni porozmýšľať predtým ako spláchli svoje peniaze v BMG/Horizont záchode? Kto odškodní mňa za to, že som ako 8 ročný posielal v obálke korunáčky v pyramídovej hre, a nikdy mi nič neprišlo naspäť?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ja si myslím, že ak by ich štát odškodnil, bolo by to nefér voči tým z nás, ktorí boli opatrní.

František Debnár

František Debnár

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som muž, študent, zamestnanec, priateľ, syn, brat a srandista v prvom rade:D Zoznam autorových rubrík:  Moje názoryVýroky

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu